En dag i Kungshamn - Smögen

Då 2013-07-23 lade jag inte in så många av dessa bilder. Men varför inte göra det så här 10 år senare som ett sk tidsdokument. 
Jag ser det också som ett tidsdokument över mitt arbete på den tiden. "Frihet under ansvar" var verkligen det som gällde för mig. Frihet att åkta till den plats som för dagen kändes bäst, ansvaret låg i att utföra arbetet i länets olika områden, städer och orter. Kameran var alltid med under arbetspassen och under frukost, kafferast och lunch och under ev. uppehåll till nästa kontrollobjekt anlände då passade det bra att dokumentera orten jag var på. 
Nu var väl inte alla dagar som denna härliga högsommardag. Jag var här även under snöstorm och gråa höstar, vilket mina övriga inlägg från Kungshamn - Smögen visar.
Kameror denna dag var Nikon CoolPix P7000 och Olympus E-620 med Zuiko Digital 14-54 mm f/2.8-3.5

Kommentarer

  1. Jaja, visst minns jag – Jag och min termos, blev avundsjuk på platserna du valde som frukostplats:-)
    Då visste jag inte vad du jobbade med.
    Fina bilder.

    Johnny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det blev ju en liten "grej" det där med termosen. En ljuspunkt i den grå arbetsdagen så att säga.

      Radera
  2. En helt underbar bildserie. Å precis som Johnny minns jag din bästa kompis - termosen. Å alla fikaställen som du upptäckte, gärna med neonskyltar. Ja, det gör du ju fortfarande:-)

    SvaraRadera
  3. Finns det nånting vackrare än Bohuslän? Tveksamt. Men .., vad var det du kontrollerade egentligen ...? (Om du vill berätta, alltså).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kollektivtrafiken (buss, tåg, båtar, spårvagnar) allt som körde under Västtrafik.

      Radera
  4. Aha. Tack .., jag undrar om jag inte ställt frågan tidigare och du berättat. Det är väl det här med åldern och minnet förstås ,-).

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare