Pontiac Trans Am 455

En bild jag fotade våren 1975. Min dåvarande flickväns bror hade just sålt sin Chevrolet Camaro cab 68'a. Åkt ner till USA-bilar i Smålandsstenar och köpt denna Pontiac Trans Am 455 1972 års modell. Ser att denna Pontiac är avställd sedan 1991, över trettio år. Under vad som hände, det var ju ingen dussinbil. 

Jag som 1975 just köpt min VW 1303S 73'a var ju detta en nästan ouppnåelig dröm att äga en sådan Pontiac. Fast det var kanske mer en fråga om prioriteringar. Jag såg för ca 12 år sedan via något register att min 1303s stod på en skrot i Göteborg, tänkte jag skulle åka dit för att kolla in den. Såg något guldmetallic under en presenning. Skroten var stängd just då, men jag var övertygad om att det var min gamla VW för skroten var inte så stor och så många guldmetallic VW kunde den skroten inte innehålla.

 Läs föregående inlägg om en Honda CB500 Four

Kommentarer

  1. Vilka minnen! Jo nog önskade man sig en Camaro vid ung ålder. Just cab kan det inte finnas många av i Sverige. Den står nog uppställd i något garage bland en samlare och ökar i värde bara. Den bytte ägare bara för något år sedan ser jag. Denna bil betingar ett mycket högt värde och med originalmotor o la la.

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt inlägg. Tycker om gamla fina bilar och så spännande ändå att den stod där, om än på en tråkig plats för bilen. Sista anhalten.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.