Ekefors -Inte nära till nåt

En stor skrot finns i Ekefors. Järnvägsspåret på Västra Centralbanan gick tvärs igenom den lilla byn. 
I början av 2000-talet visade en arbetskamrat detta ställe där det då stod uttjänta skrotfärdiga järnvägsvagnar och lok utmed spåret som gick norrut mot Sjötofta, vagnarna drogs hit söderifrån, möjligen Landeryd
En fantastik syn där det under en lång sträcka stod gamla vagnar redo att skrotas allt eftersom. Jag tog mig hit något år efteråt (2004 - bilden till höger) även då stod där lika många vagnar och lok. 
Hade med mig kameran för att fota allt detta. Men träd och sly hade börjat växa in på den nedlagda linjen och att få bra bilder gick inte, bara en bild (till höger). 
 Numera är spåren upprivna, men skroten verkar vara i full drift.

Kommentarer

  1. En skylt som man hajar till inför! Inte nåt! Haha. Ja, den blir ju sedd.
    Nu bor inte jag kvar i Lidköping längre och det blir inga foton därifrån. De som blir, de blir från Karlstad.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En kul skylt. Bilder från Karlstad duger gott de också. :-)

      Radera
  2. Hahaha! Den skylten gillar jag. Ekefors verkar tillhöra Tingsryds kommun. Där verkar man ha humor. Grattis:-)
    En järnvägskyrkogård, ungefär som Kyrkö Mosse. Ett paradis för en viss fotograf:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns nog många Ekefors, detta ligger i södra delen av Tranemo kommun på gränsen till Småland.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.