Stars & Cars Quiz

Igår kollade vi på kvinnor som spelade vinylplattor. Idag kollar vi på 3 män och 3 kvinnor som alla är stjärnor på olika sätt som är ute med bilen. Känner du igen dem? Kommentera gärna svaren.

Här kommer namnen på personerna vid och i bilarna: 
1. Jack Nicholson Presentation överflödig 
2. Paul Newman Presentation överflödig 
3. Rita Moreno Skådespelerska. Har vunnit både Emmy, Grammy, Oscar och en Tony 
4. Jayne Mansfield Skådespelerska och Playboymodell 
5. Janet Leigh. Skådespelerska gift med Tony Curtis och mamma till Jamie Lee Curtis 
6. Lasse Lönndahl, Presentation överflödig

Kommentarer

  1. Minnen väcks till liv, vi tar herrarna först, Jack Nicholson, Paul Newman och i Saab Sonetten sitter Lars Lönndahl. Folkabubblorna tycker jag fortfarande om, men gillade aldrig Sonetten.

    Damerna får nog vänta en stund, bekanta, men minns inte dem.

    Minnena, då, jo, musiken, moppar, bilar, gänget, folkparkerna en ljummen sommarkväll, ja, ja, vi tar detaljerna vid ett annat tillfälle. :-)

    Låt se... hon hette nog... en annan gång :-)

    Johnny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra där Johnny, om det är rätt får vi ta imorgon. Tack för kommentaren!

      Radera
  2. Kul med dina quiz! Känner att jag nog är fel generation för jag kan inte identifiera en enda....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår det, men jag tror du vet några av killarna,

      Radera
  3. Jack Nicholson är min favorit

    SvaraRadera
  4. Dags för damerna att bjuda upp, så sades av orkesterledaren strax efter 24:00, då när det begav sig på dansbanorna.

    Jag måste ju gissa på en dam, det blonda bomnedslaget kan ju vara Marilyn Monroe?

    Johnny

    SvaraRadera
  5. Paul Newman, denne vackre man, honom kan man ju omöjligen missa. I alla fall om man är i vår ålder. Kvinnan intill honom kunde ju nästan vara min namne, men med Taylor i efternamn. Men jag tycker att hon ser så smal ut på bilden. Undre raden .., där är det bara Lars Lönndahl jag känner igen. Min granne i Malå berättade att denne L.L. var helt suverän som reseledare, men det var ju en annan sak.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte Taylor, denna är ganska okänd för oss.

      Radera
  6. Hahaha! Det gick inte bättre för mig idag heller. Men jag kände åtminstone igen bilarna. Ägde en Volkswagen Cab som du visar i första bilden. Alltid nåt;-)

    SvaraRadera
  7. Tänk att det ska vara så svårt att känna igen kvinnorna medan mannen var bekanta alla tre! Paul Newman kan väl inga kvinnor i vår ålder ha missat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så kan det vara. Publicerade in svaren nu.

      Radera
  8. Oj, nu var det vi som hade lite bråttom och blev anonyma….

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare