Spisarparty Quiz

Fem mer eller mindre kända kvinnor spisar plattor. Kan du namnge någon av dem... kanske alla.


 

Tankar en regnig dag. Blogger har ju den fina detaljen att bilder som du har eller har haft på Googlebloggar genom åren inte försvinner även om du raderar en hel blogg. Det gör som ni förstår som följt mig i 17 år på mina blogspotbloggar att det blir en hel del otroligt många bilder. Cirka 13000 bilder ligger där i mitt mediaarkiv på Blogger. 
Där ligger alla bilder från min Retroperiod, inlägg som jag plockat bort från denna blogg och ett par andra raderade bloggar för flera år sedan. Retro... känns som den perioden är gjord för mig. 

Hur som helst här är en bild av alla, (klickbar). Kan du namnge någon skådespelerskorna och sångerskorna?

Om inte kommer svaren här bilderna, har som satts ihop av mig är från 60-talet: 
Övre raden från vänster. 
1. Joan Collins, bl.a. känd från tvserien Dynastin. 
2. Reklambild, ingen känd. 
3. Eartha Kitt. 
Nedre raden från vänster. 
4. Sophia Loren 
5. Marianne Faitfull. Sjöng några hits på 60-talet återkom med stora hiten Broken English, 1979. 
6. Francoise Hardy, fransk sångerska och skådespelerska.

Kommentarer

  1. Jag har ju också blogspot/blogger, men var hittar man "bildarkivet". Jag menar om du har räknat till 13 000 bilder måste de ju "ligga" någonstans.
    Retro är roligt, men jag har inte den blekaste om vem som är vem i ditt collage. Är usel på kändisar, om det inte handlat om fotboll då;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inloggad på din blogg: https://www.blogger.com/mediamanager/albums

      Radera
  2. En enda kunde jag identifiera, Eartha Kitt. Du måste meddela vilka de är. janeriksundh@yahoo.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stämmer. Skall ge det tills i morgon då skriver jag in vilka damerna är.

      Radera
  3. Eartha Kitt var den enda vi kunde namnge också. De andra ska bli skoj att få namn på!

    SvaraRadera
  4. Kvinnan i mitten, understa raden, påminner lite om Marianne Faithfull, det är min gissning :-)

    Johnny

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare