En tonåring drömmer

En suddig bild från 1969 utanför Lugnet Cykel & Motor när det låg på Torstensonsgatan i Borås. 
Här står jag och drömmer och kollar in en BSA Lightning 650 fast besluten att om några år köpa en liknande. Sedan kom BSA Rocket 3 och då var det ju den som jag suktade efter. 
När körkortet var klart blev det en orange VW bubbla 1500 och på den häftiga vägen är det. 😉 

MC då...? jo 2004 köpte jag faktiskt en Honda Dominator 650 bara för att strax efter inse att mc inte var något för en gubbe. Femtioårskrisen närmar sig.

Kommentarer

  1. En mycket bra bild jag gillar den trots lite sudd men sudd gör inget det är innehållet i bilden som är viktig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar den också, en Agfa diabild, ett snapshot

      Radera
  2. En fin bild ... lite suddig, men det förstärker känslan av att drömma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Drömmar var det. Ett foto som är kul att ha.

      Radera
  3. Härlig bild. Fin berättelse. Kul att du tar upp en dröm, en annan drömde bara om båtar och stora motorer... Bubbla 1500 och just orange vart det ju här också innan jag fyllde 18, men motorn åkte isär rätt snabbt och byggdes om med dubbelportstoppar, två ports förgasare och höglyfts vippor och 1600 cc cylindrar, ett kit från Bug Enterprise. Jag åkte ifrån Volvo Amazoner :) R1:a satte jag mig på vid 50 års åldern... ska jag åka ska det vara sporthoj sa jag. Åkte två år som var planerat och klev av hel :) Alla kläder finns kvar och man vet ju aldrig. Många tyckte jag var tokig som satte mig på en sådan maskin... men man åker ut dem snabbt. Första turen var Alnön runt typ 5 mil. Jag var ju född på den ju :) Vissa passar det och vissa andra inte. En kompis köpte en typ Yamaha 650... han åkte tre km sprang det ut en älg framför... då vände Svensken tillbaka hem och klev aldrig upp på den mer. Ja han var nog kring 50 år ja.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kul tankar och minnen du tar upp.

      Radera
  4. En härlig bild, som påminner om min svengelska man, vars första MC också var en BSA. Den följdes av en Norton, en Yamaha och sedan en Honda 900 och en 250. Sedan blev det en massa Suzuki där jag fick köra de senaste motorcyklarna som löneförmån. Ljuvligt 1980-tal;-)
    Jag fastnade heller aldrig för MC. Medan min man gick i sin pappas fotspår och älskade MCn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och tack för lite inblick i din mc-historia.

      Radera
  5. Du var inte ensam att stå att sukta i skyltfönster i en den åldern! Oavsett nu om det gällde tex MC, klockor eller bilar! Något vidare MC-intresse blev det dock aldrig för Larsson även om man kan beundra en snygg, välputsad MC.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Något större mc-intresse har jag väl inte heller haft efter 18-årsdagen. Men jag var tvungen att testa i alla fall är jag var 47 år.

      Radera
  6. Jag blir härligt sentimental när jag ser bilder av det här slaget, särskilt när det finns en berättelse kring den :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer