Checkpoint i Åstorp

Skylten syntes lång väg, jag fick känslan av de där stora kvarlämnade vägkrogsskyltarna man ser i filmer från USA. Denna restaurang ligger vid motorvägsmotet in till Åstorp på E4:an (mellan gamla E4-Riksettan och nya E4 motorväg). Men jag misstänker att byggnaden och skylten funnits här under ganska lång tid. 
Jag har tyvärr inte hittat någon äldre information om byggnaden så har du info om historien så kommentera gärna! 

Mitt tidigare inlägg runt Åstorp: Sommarvägar och Tranarpsbron

Kommentarer

  1. Kult! Ett gammalt hederligt motell som skulle kunna funnits i USA, och där hade det fortfarande varit i drift. Om du är intresserad av mera info om stället så kan du fråga Gunnel. Hon har bott i Åstorp i över 40 år. Hon har bloggen http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/. Hon vet säkert mera.

    SvaraRadera
  2. Intressant detta att söka information om platser och byggnader man besöker/passerar under resor och fotosejourer. En historielektion ger extra krydda åt bilderna man publicerar. Ibland går man bet, ibland lyckas man hitta på en intressant historik och även svartvita bilder från tiden det begav sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så känner jag också.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer