Nikon D7100 med Sigma 30mm 1.4

Detta kamerahus ger kanske inte bättre bilder än något annat DX-hus hos Nikon under de senaste 10-11 åren. Det som är mest påtagligt är kvickheten och det goa rappa slutarljudet därtill alla inställningar man kan göra på dessa hus av D7000-serien. 
Jag köpte denna uppsättning för några månader sedan och det som gjorde att jag köpte just denna D7100 var de få exponeringarna och att det satt ett monterat Sigma ART 30mm med bländare 1.4. Det gjorde att köpesumman kändes väldigt prisvärd, nästan billigt och dessutom en seriös säljare och att vi kunde mötas en kilometer härifrån. 
Nu var jag kanske inte övertygad om att jag behövde detta Sigmaobjektiv då jag något tidigare köpte ett Sigma 35mm 1.4 [länk]. 
För några år sedan suktade jag lite om ett ljusstarkt fast objektiv plötsligt har jag två. 
Hursomhelst detta D7100 kom att bli det som jag använder numera, med detta Sigma blir det en riktigt fin kombination. 
Därför försöker jag avyttra min D5100.

Mvh
KameraNÖRDEN

 

Kommentarer

  1. Är själv ägare till en Nikon D7100 och är verkligen nöjd med den. Visst kliar det lite i fingarna att köpa en spegellös Nikon, men varför egentligen? Jag är nöjd med den kamera jag har och den fungerar fint. Har en uppsättning objektiv, men skulle gärna vara ägare till ett mer ljusstarkt än det mest ljusstarka jag äger. Tittar jag på Pricerunner ligger priset på objektivet i ditt inlägg på cirka 9 000 och det är lite för dyrt för min plånbok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle heller aldrig ge dessa summor för kameror eller objektiv. Jag tror jag gav 3000:- för D7100 (12.000 exp) och Sigma 30mm 1.4.

      Radera
  2. Den är underbar i alla årstider. Och tålig. Jag köpte huset då det kom ut, min trogna följeslagare D80 fick vika hädan... En gång Nikon alltid N...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer