Nya perspektiv

2023 kommer att bjuda mig dessa perspektiv. Jag gick upp lagom för att hinna vinka till svärdottern som gick förbi där nere på övergångsstället på väg till jobbet. Att skriva där nere 🙂 det känns nytt och lite konstigt, jag är ju van att tänka där ute då jag bodde i en enplansvilla med källare innan.
Det känns så skönt att slippa ta bilen för att handla, från balkongen kan jag se ICA Kvantum och det tar bara några minuter att ta sig dit. Byggnaden som tidigare var... ja läs här: LÄNK
Tranemo Park kallas detta område. Modeord som Park och Sjöstad är som sagt modeord som inte säger så mycket. Här uppför Erik Larsson Bygg en bostadsrättsfastighet strax intill och skall troligen bli klart under sommaren.
Medans ölen skummar av ser ni inte så ofta på bloggen numera. Om jag har nära till ICA har jag faktiskt något kortare avstånd till Bolaget. 
Jag kan bjuda på förra fredagens burk. Det blev film via SFanytime. En fardagspresent löstes in. Filmen blev Bullet Train med Brad Pitt i huvudrollen. Till det ölen Nästgårds, en nyhet från Åbro bryggeri och kanske någon ”smuttar” på The Fox, (vinet i bakgrunden) till den inköpta ostbrickan. Ibland saknar vi en riktig actionkomedi, överdrivet våld med glimten i ögat och filmen levererade. Brad Pitt har den lilla komiska talangen att spela just det.
Parkeringen en snöig morgon kanske just nu, jag hör snöplogen i området.

Kommentarer

  1. Så mycket du avslöjar i det här inlägget då;-)
    Du verkar precis som jag ha gångavstånd till allt som är nödvändigt, typ ICA, Bolaget och förhoppningsvis även läkare och apotek - inte nödvändigtvis i den ordningen;-) Perfekt! Och du slipper snöröjning också.
    Dessutom verkar ni bo nära sonen och barnbarnet. Undrar om det var beräkning... inte från din sida kanske men från sonens att ni skulle flytta till just Tranemo;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var önskemålet för oss. Nu slumpade det sig så bra att det skulle byggas nya hyreslägenheter i Tranemo. Så vi förhandsbokade en utvald lägenhet och började planera att sälja huset. Gångavstånd är bra för då är bilen inte alltid nödvändig.

      Radera
  2. Vi har gått i sälj tankar vi också men det finns inte så många alternativ här i byn om man inte bor i ett hus
    Men å andra sidan så vet jag inte om jag klarar av att se andra i vårat hus
    ja menar nytt folk som bor i vårt hus för det har ju blivit vårt hus genom åren
    men det blir inte lätt att bo i ett egna hem i framtiden allt höjs i pris
    vatten och avlopp och sophämting är ett klassikt öka på pris för egna hem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det, det är svårt att skiljas även om det bara är ett hus. Vi tänkte på framtiden, på att slippa sköta ett hus, renovera eller bara gräsklippning och snöskottning. Vi är glada att vi sålde när vi nu ser alla höjningar.

      Radera
  3. Ingen dålig utsikt, fast se upp så att inte klåfingriga politiker och byggherrar smäller upp byggnader som stör den. Det har hänt i Nyköping till boendes stora ilska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo sånt händer faktiskt lite varstans ser man. Vi har väl kollat upp så gott det går att det inte blir fler hus under överskådlig framtid inga detaljplaner finns om detta vad vi känner till. Ett hus till är "planerat" lite till höger om vår balkong, men enligt de som vet blir det nog inget i vart fall inte på några år som läget nu är.

      Radera
  4. Men vad kul du skummar igång igen :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer