Sista Sony'n lämnar

En in och en ut. Den som kom in för någon vecka sedan var zoomen 18-105mm med tillhörande Nikon D5100
Det som skall ut är dessa två objektiv ett Sony 16-50mm och ett Sigma 19mm den som köper dessa två får med kamerahuset Sony Nex-5t. Mannen som köpte har lämnat handpenning och hämtar i helgen. Sonykameror har jag haft till och från sedan 2012 när Nex-5n kom ut. 
Nu har jag bestämt att detta blir den sista Sony aps-c kameran. Numera blir det bara Nikon i min kameraväska. Trots att jag gillar Sony är displayerna för små för en gubbe i min ålder.

Kommentarer

  1. Ja den Sonyn har både min man och jag kollat på. Då tyckte vi att den var alldeles för dyr för två hobbyfotografer. En som bara behöver "bloggkvalitet" och den andra för att dokumentera vart han varit. Så det blev en Sony pocketkamera och i hans fall iPhonen istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den prissattes nog lite högt, men bildkvalitén var och är bra. Som du säger så räcker gott en iPhone eller sk. kompaktkamera gott till bloggbilder om man vet vilka begränsningar de har.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer