Videokamera Panasonic HC-V380

Som något av en filmnovis kan jag tycka att det är svårt att filma med mina vanliga digitala kameror. Hur det än är med skakningsreducering och andra hjälpmedel i dessa kameror blir det skakigt om man skall göra något med än filma helt stillastående. 
Jag fick låna denna videokamera av en familjemedlem när jag filmade en liten blänkare för en kurs, länk. Här upplevde jag att det var mycket lättare att direkt få ett godtagbart resultat både bild och ljud än med någon av mina andra stillbildskameror. 

Men är dessa videokameror på väg ut ur fotografers medvetande, kanske är det smartphones som tar hand om ev. filmade i första hand och den digitala kameran med filmfunktion i andra hand. Hur som helst jag har ute den för försäljning nu då den inte nyttjas mer. Trots att det fortfarande finns nya att köpa av exakt denna modell, verkar det inte vara en prisfråga var jag lagt mig i beg.pris utan mer om de verkligen har en marknad längre, dessa i mitt tycke väldigt bra och smidiga videokameror.

Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer