Sing & Swing och film

I veckan var jag och försökte spela in en film i Det Gula Kulturhuset här i stan. Det var för en relativt nystartad kör att använda av Hemgården och körledaren på Instagram och Facebook.

"Försökte" spela in en film, är rätt ord för de antal gånger jag har filmat mer seriöst kan räknas på ena handens tumme och den gången var i veckan. Men jag börjar förstå att har man ett någorlunda bildseende går det oftast vägen både med filmning och fotografering. Bildseende plus lite foto/filmteknisk förståelse.



Det här med att filma och fota okända människor på beställning kan vara lite hämmande för båda parter. Men alla var medvetna om vad som skulle hända och alla bjöd på sig. Ibland var filming närgången och ibland på distans. Viktigt var att också sångljudet skulle bli bra, vilket jag tyckte var det svåraste. Men den lilla videokameran jag lånat av en familjemedlem funkade hur bra som helst rakt av.

Så här blev den lilla korta filmen för att nå ut till de som vill vara med. Jag inser givetvis att detta är ren nybörjarnivå på film och redigering.

Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer