Sony @6000

Min Sony a6000 som var i nyskick med endast 1836 exponeringar fick sig en ny ägare igår. En ung man som ville börja filma mer seriöst köpte den. Jag har visserligen inte haft kameran så länge men den blev liggande hemma för det mesta. 
Kanske var den för fin för att hänga med ut i naturen, kanske insåg jag återigen att Sonydisplayen är för liten för en gubbe, och sökardisplayen "glöms" av att kolla i eller... jag vet faktiskt inte men den blev i vart fall inte använd som den borde. Då är det bättre att en annan fotointresserad får ta över. 

Beståndet kunde decimerats än mer igår då jag tappade min Nikon Coolpix A i golvet på väg ut i skogen. 
Men den höll, ”bara” två mikroskopiska plastbitar från låsningen av batterilocket gick av men med lite finlir kunde jag superlimma dit två tillklippta millimeterstora plastbitar så nu går luckan att låsa igen.

 

Kommentarer