Sjö-Gunnarsbo Sanatorium i Marbäck

September 2011 fotade jag dessa bilder på sanatoriet. Då var det öde och övergivet sedan många år tillbaka. Sedan brandskadades det och efter ett tag så revs det och när jag var framme för 1 år sedan kunde man inte se att det varit ett ståtligt sanatorium på platsen. De som rev och planerade marken efter rivningen gjorde ett gott jobb, i min mening kanske ett för bra jobb för det enda som skvallrade att det varit något där på området var ett par lampor/stolpar som stod lite fel så den som tittade noggrant kunde förstå att det hade varit något där på ängen/gräsmattan. 

Denna bloggs mest klickade inlägg under mina 14 år är mitt förra inlägg om just sanatoriet. https://kulturinatur.blogspot.com/2014/03/sjo-gunnarsbo-sanatorium-i-marback.html

Kommentarer

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer