Kvarnen i Resville

Utmed vägen mellan Jung (strax norr om Vara) och Lidköping ligger Resville. Ett av alla dessa kvarnområden som fixats till och blir ett resstopp eller utflyktsmål för intresserade. Jag har rest vägen här förbi under många år i jobbet. Jag har också stannat till här ett antal gånger. Men har kanske inte varit mottaglig för området just då.

Ett tag under senaste 12 månaderna skulle "alla" på instagram lägga ut bilder från Resville.
Jag kollade upp på Googlemaps/streetview var det låg för jag blev verkligen osäker på om det var just detta kvarnområde jag såg under mina jobbresor, men vid en koll såg det ut att vara det.

Igår under en återigen makalös vacker bilresa på småvägar i Skaraborg kom vi nära Resville och bestämde att göra ett besök för att själva avgöra om dess skönhet.

Så här kommer några få bilder från området. Det var som jag befarade, stället är väl okej, men inget speciellt tycker jag. Bättre än Årås kvarn var det i alla fall.
Som en följare på mitt Instakonto kommenterade "Fint ställe men lite för rörigt för min fotohjärna. Gillar ju rena, enkla bilder så jag skulle bli så frustrerad 😁"
Aha, tänkte jag, är det kanske därför jag har ganska svårt med dessa områden.

Men jag vet att det också beror på att ansvariga tar bort charmen med området genom att fixa och renovera allt till perfektion och nyskick. Patina och decennier av arbete och nyttjande i kvarnområdet renoverar man nu bort och det blir bara en kuliss och därmed väldigt tråkigt att besöka.

I min bok är bilden här under på hållplatsskylten och bilen i bakgrunden den bästa i inlägget. 🙂







Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer