Årås kvarn i Kölingared

När vi ändå i stort sett åkte förbi tänkte vi att vi gör ett nytt försök med detta turistmål som innehåller en äldre gård, kvarn med café (dock endast öppet söndagar) och STF vandrarhem, så vi körde fram den lilla grusvägen. Trots alla förutsättningar stället har tycker jag att man inte lyckas under alla år att få till den rätta känslan. Vi kan ibland se vackra bilder från området och jag kan känna att mina två bilder också ser bra ut och allt verkar som ett perfekt resmål.
Men vi får inte till någon känsla för detta ställe, det utstrålar i mitt tycke en negativ känsla och man blir låg och det känns rörigt och oengagerat, plottrigt på något sätt, så det var precis som vi mindes det.
Så detta var absolut sista gången vi tog en omväg fram till Årås Kvarn.

Kommentarer

  1. Så tråkigt att ni inte fick den rätta känslan... dåligt med tid nedlagt kanske...

    SvaraRadera
  2. Jag menar förstås ifrån ägarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet faktiskt inte, det var byggt en Boulebana och en typ av dansbana sedan vi var där förra gången. Bara att känslan inte är den rätta på något sätt.

      Radera
  3. Jag tror att det stora problemet länge var en ganska begränsad yta att hålla till på medan grannfastigheter förföll. Det skapade en ganska dyster stämning på platsen. Nu när både gården och kvarnen sköts av samma förening har det ju börjat hända mycket mer, men det är ett enormt arbete att få ordning på byggnaderna och området runt gården framförallt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får hoppas att det blir så. Tack för kommentar!

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer