Nu är jag verkligen ingen bilkännare som kan rabbla fakta och utseende på olika modeller och märken. Men nog tycker jag mig kunna se att denna är liiite ombyggd 😉.
Under huven satt i original en 4-cylindrig 1800-motor. Enligt uppgifter på nätet skall det nu sitta en 3-liters sexa under huven.
I am no car expert either! I only know about the cars I have driven. This is a beauty. Yup modified for sure! I love the wheels. It great to see older cars, I think they have much more personality than the new cars. :-D
SvaraRaderaSo true, older car has more personality.
RaderaDregel, dregel! Den MG:n är rejält modifierad både vad gäller exteriören och interiören som du skriver. Gamla bilar hade nåt man inte kan påstå att dagens bilar har, nämligen karaktär... trots att de läckta olja hela tiden, speciellt MG;-)
SvaraRaderaJodå nog fanns det mer problem med dessa bilar med karaktär än dagens bilar.
RaderaNågon bilentusiast har jag aldrig varit, men jag fascineras av de eldsjälar som lägger ned sin själ i att bygga om och modifiera.
SvaraRaderaHåller helt med dig.
RaderaVisst måste det vara en MG. Dock har man varit inne och "pillat" en hel del. Själv är jag ju bilentusiast av stora mått och tycker nog att man har överarbetat detta bygge en aning. Visst ser det fräckt ut vid en snabb anblick, men varför popnitar man skärmkanter och lite annat? Ser ju lite ut som den är "skadad och ihopsydd". Men men, smaken är ju som bekant som baken. Däremot är det är kul att man tar vara på de gamla bilarna, men ibland får man kanske vara lite kritisk också ;)
SvaraRaderaDen drog blicken till sig i alla fall. Jag brukar kolla på Transportstyrelsen om modellbeteckning, årsmodell och motor. Jag som inte är så kunnig är det kul att få lite fakta där.
Radera