Grillminne vid Kroksjöns Fiskecamp i Tranemo

Åke vill idag att vi skall visa ett Grillminne från 2024.

Hade det hängt på mig hade mitt grillminne sett ut så här - En tom fotoram! För jag har inte grillat sedan urminnes tider eller i vart fall sedan 1992.

Men nu har jag en son och svärdotter som gillar friluftsliv och att vara i naturen. Jag ser med beundran på hur sonen med några enkla drag med kniven på tändstålet får upp eld direkt. 

De tre första bilderna är från januari när vi grillade vid Kroksjöns fiskecamp som är en väldigt populär plats i Tranemo. Här finns stugor att hyra och bra platser för husbilar och husvagnar precis intill Riksväg 27. 

Bilderna efter de 3 grillbilderna är fotade igår då jag tog mig till Kroksjön för att fota några öde grillplatser. Till min förvåning ser jag att det är fiskare vid nästan varje brygga runt sjön. Jag stannade och pratade med en man som fått en fin regnbåge på ca 2,2 kg. Han kom från Mörrum men brukar åka hit varje vecka under 3 dagar med husbilen under fiskesäsongen. Han hade kört lastbil hela yrkeslivet och var nu pensionär och passade nu på att ta upp sitt fiskeintresse. Hans son fanns vid en brygga längre bort sa han. Jag tror det var han som fått regnbågen jag fotade på bilden längst ned 1,9 kg vägde den jag fotade.  

 

2024-10-25:

Kommentarer

  1. Vilka vackra bilder med fina vyer! Regnbågen ser riktigt fin ut och är säkert väldigt smarrig när den väl tillagas! Förr fiskade jag mycket, men nu är det sämre med den varan, men vem vet? Kanske är dags att återta lite gamla intressen =)

    Önskar dig en fin helg! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade att fiska en gång i tiden, men nu är det länge sedan.
      Tack för din kommentar!

      Radera
  2. WOW!!! Så underbara och passande bilder, exakt vag jag sökte från samspelet med moder natur. Men vem lärde sonen... mycket trevligt bidrag Tony och tack för länken! Jag känner stillheten i din story :) Och en exakt likadan ryggsäck med stol har jag när jag är ute i naturen, passar exemplariskt under Norrskensfotografering. Trevlig lördag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Åke! Jag tror han är självlärd. Jo stillheten var slående i går trots alla fiskare runt sjön. Ha en fin helg!

      Radera
  3. LillaSyster26 oktober, 2024

    Vilken härlig presentation av grillminne. Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  4. Ser verkligen trevligt ut ... och den där fisken ser fantastisk ut! Fina bilder både från eldning, grillning och miljö!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.