Dagens frukost

När jag köpte en bok till min sonson för kanske ett år sedan så reagerade jag på denna bild i boken. Kom ihåg min självutlösarbild/selfie från våren 1992 då jag också tog frukost efter att ha kört ett antal ungdomar till ett skolfartyg vid en liten trång hamn i norra Bohuslän. När jag lämnat av ungdomarna stannade jag vid en havsvik och tog min frukost i dörröppningen innan jag fortsatte mot Borås. Ganska likt bilden från boken med Halvan som lär sig olika yrken. 

Åren efter blev fikastunder med termos och kaffemugg väl fotodokumenterat av mig i yrket jag hade senare men fortfarande inom kollektivtrafiken. Försökte hitta vackra platser att korka upp termosen på och ta en bild. I denna etikett har jag samlat en hel del av dessa bilder och platser: Jag och min termos

Kommentarer

  1. Vilken kul idé med etiketten ”Jag och min termos”! Vi har genom åren försökt fånga en utsikt eller plats tillsammans med en färgglad ihopfällbar plastmugg. Nästan så jag vill samla ihop dem i ett inlägg….

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte att det i början blev bra med en förgrund till en vacker vy. Sedan blev det nästan ett måste att hitta en fin frukostplats var än jag var i Västra Götalands län. Bilden var nästan viktigare än frukosten. :-)

      Radera
  2. Kul etikett! Och jag förstår du kände igen dig i boken till sonsonen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo det var ju ganska på pricken :-)

      Radera
  3. Kopior skulle jag nog säga. "Jag och min termos" var ju ditt signum tillsammans med street photography. Det sistnämnda lever ju vidare - hoppas jag;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att jag får inspiration till lite mer street photo framöver.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.