Väggen på Magasinsgatan 8 i Borås

Jag brukar ta en vända bort till Magasinsgatan 8 i Borås för att kolla om de är några snygga eller häftiga målningar. Idag klev jag ur bilen och fotade delar av väggen... eller rättare sagt stenväggarna som vinklar sig en sträcka. Det började för ca 7 år sedan med att kommunen satte upp en trävägg mot en gammal stenvägg där det förr fanns en industri. Nu har även resterande stenväggar som höll jordmassor stången blivit bemålade, vilket är tillåtet.
Se mina inlägg från när väggen invigs och målas under No Limit 2017:


Kommentarer

  1. Gillar såna här initiativ, där det är tillåtet att leka loss med sprayburkarna! Tack för att jag fick se hur det ser ut just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker det verkar väldigt bra. De som är duktiga graffitimålare håller sig här, de som kladdar fortsätter att spraya på det mesta i städerna.

      Radera
  2. Dregel, dregel. Bra att du följer upp.
    Vi hade försöket till ett liknande initiativ i Snösätra söder om Stockholm. Det var mycket poppis, tills Stockholms Stad beslutade att riva alla skärmar och göra ett naturreservat av hela området. Jag blir så trött på sånt agerande...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi var framme vid Snösätra för ett antal år sedan och gick runt och fotade. Då var det aktivt.

      Radera
  3. annica_med_c14 augusti, 2024

    Vilka häftiga konstverk. Tack för dina kommentarer inne hos mig och ha en fin dag 🤗

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.