På banvallen mellan Vegby och Ulricehamn

2024-08-01. Detta var en makalöst vacker sträcka som gick tätt intill östra sidan av sjön Åsunden. Jag plockade inte med mig kameran utan fotade med min iPhone, vilket jag kanske ångra lite då sträckan var förvånansvärt lätt att cykla. Kanske gjorde de vackra vyerna det lite lättare.  
Efter 2 km från Vegby öppnade sig vyerna och sedan under 14 km hade jag dessa vyer hela vägen till Ulrivehamn.
Några 100 meter innan Ulricehamns absoluta centrum kom frugan med bilen för att hämta upp mig. Musikfestivalen Uport hade lagt beslag på de sjörnära ytorna i centrum inför helgen.

 

Kommentarer

  1. Bra upplägg! Cykla så långt man orkar - därefter ringer man på skjuts! Slipper den ofta jobbiga hemvägen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma väg tillbaka är inte lika roligt.

      Radera
  2. Mycket vackra bilder och natur
    så somrigt och vackert

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt fin sträcka att cykla.

      Radera
  3. Den underbara sträckan längs banvallen har vi också cyklat. Vi ställde husbilen på Skotteks camping och många gånger har vi pratat om att göra om den turen. Nu fick vi en återblick med dina fina bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt fin sträcka. Cyklade Månstad - Vegby i morse. Trots närhet till Sämsjön så såg man inte mycket av sjön innan jag kom in i Vegby.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.