Fredagsölen och lite annat

Nyheten Innis & Gunn Tequila Cask Beer blev fredagsölen idag. Lite annorlunda men ganska bra faktiskt. Nån liten hint om tequila och fräsch av lime och grapefrukt men också som en vanlig öl skall smaka. Nog om det.

Jag har ägnat några timmar de senaste dagarna åt att rensa och spara några bilder från min gamla blogg kollektivresan. När jag blev pensionär kände jag för att samla ihop och lägga upp alla de bilder jag fotat i jobbet under ett antal år. Medans jag minns var jag var i alla små vinklar och vrår i Västra Götalandslän, men jag kände med åren efteråt att det inte var så viktigt.   
Så nu har jag en tom 3gb Wordpressblogg som pockar på att fyllas. Men med min nuvarande inspiration blir det inget på den... om inte nån kommer på någon brilliant idé.😁😉

Med detta önskar jag er alla en fin fredagskväll och helg.

Kommentarer

  1. Vad gäller öl så är jag gammalmodig (tror jag). Öl ska smaka öl och inte tequila, absolut inte grapefrukt heller. En Corona och en Sol behöver dock en skiva lime - för de är sommaröl;-)
    Vet inte hur många bloggar du har haft och/eller fortfarande har. Blir så förvirrad om en bloggare håller igång fler än en blogg samtidigt;-) Visste i ärlighetens namn inte ens att du hade en blogg som hette Kollektivresan. Och om du mot förväntan kommer hitta en kommentar av mig där, så måste jag har hälsat på dig där också - visst sa jag att jag blir förvirrad;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Kryddig, fruktig smak med inslag av fat, lime, ananas, ljust bröd, banankaka, grapefrukt och örter." säger systemet om denna öl. Jag har svårt för ljus öl.
      Den bloggen var inget att bry sig om, bara en blogg för att samla bilderna på och de som nördar inom kollektivtrafik. Men nu är det innehållet borta, om det blir något nytt får jag se. :-)

      Radera
  2. Hos oss låter det som en spännande öl, eftersom vi gärna testar några olika varianter med jämna mellanrum. Visste inte att man kunde rensa bort innehållet på en blogg och börja om igen???
    Just nu ser jag med fasa hur fort WP-bloggen fylls trots att jag verkligen begränsar storleken på bilderna…

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man tar bort inlägget men man måste också gå in i mediabiblioteket och ta bort bilderna som hörde till inlägget för de följer inte med när man tar bort själva inlägget.

      Radera
  3. Det som är spännande med öl att det finns så nya smaker. Jag hade hoppats att få grilla korv igårkväll och presentera Korv öl, men det får bli en annan gång :) En fortsatt trevlig söndag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas på nästa fredag då! :-)

      Radera
  4. Själv har jag en tradition i att ta en fredagswhisky.
    En bra idé att rensa bort de äldsta inläggen när utrymmet börjar sina. Bilderna har man förhoppningsvis i molnet, på en dvd eller på en extern hårddisk. Inlägg som är flera år gamla brukar sällan intressera nya besökare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En fredagswhisky är inte alls fel det heller. Jag resonerar som du att gamla inlägg sällan intresserar besökare. På denna blogg kan ofta gamla inlägg poppa upp i besöksstatistiken av olika anledningar. Men här finns utrymme och de flesta inläggen får vara kvar.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.