Färjorna på älven

Denna morgon den 25 feb 2014 hade jag tagit mig till Göteborg för att kontrollera färjorna över älven. Jodå jag erkänner att det var en ganska fin jobbdag och något kyligt. Men snart skulle det bli sen frukost på något bra café i stan.
Att utforska platser utmed älven i Göteborg via Västtrafiks båtar är riktigt rogivande, intressant och kul. Gör man det i jobbet som jag gjorde är det också kombinerat med en gratisresa 😉
Pendeltrafiken på älven är väl utbyggd och vissa tider på dagen reser man relativt ensam. Kanske ett tips för de som inte är från Göteborg och vill se staden och sjöfarten i en liten annan vinkel och vy.
 
Två andra inlägg om färjor: 

Kommentarer

  1. Får jag fasta på Eriksbergs bockkranen? Älskar ju allt vad kranar heter:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns nog på inlägg redan och på det som kommer.

      Radera
  2. Det är något visst med de där kranarna.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.