Utmed Assman och Kalvängsberget

Jag gillar detta område vid Kalvängsberget som ligger i nära anslutning till slingan Tranemosjön runt men här stöter man inte på någon annan person. Här vid berget gör ån Assman en 90 graders böj och det har bildas två sandrev som går ut i ån. Jag försökte att ta mig vidare nedströms utmed ån till en plats där jag varit innan i år och där det nu går kor. Jag lyckades ta mig över en liten bäck innan jag var inne hos kossorna. Jag följde Assman några böjar till innan jag tog mig över ängen upp till banvallen och hem mot samhället igen.
Bilder från 25 och 26 maj.

Kommentarer

  1. Du hittade många trevlig motiv där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå det är mysigt att röra sig utmed en lugn å.

      Radera
  2. Så vackra motiv du hittade längs ån. Jag tycker extra mycket om det med mannen i kanadensaren!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, det ser så skönt ut.

      Radera
  3. Och jag gillar också dina bilder, speciellt kossorna. Vet inte varför men jag gillar dem.

    SvaraRadera
  4. Vackert och stillsamt natur

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.