Grusvägstur via Tittebo och Fredriksborg kraftstation

Det blev en grusvägstur via Ambjörnarp över Titebo till Örsås. Körde samma väg som för ett år sedan. Men det gjorde ingentig denna sköna morgon innan det utlovade ovädret drog in. I sakta mak tog jag mig fram på grusvägen med sidorutan nere och tog några sidovägar för att kolla.
Det blev ett fint möte på mötesplatsen. Fick fota genom vindrutan för att inte skrämma bort fågeln (hök, falk?)
Efter en liten sträcka såg jag ett antal hägrar (?) som lyfte över träden intill en sjö. Jag gick ur och fler lyfte från träden? Jag hörde att en var kvar högt upp i ett träd, rätt som det var lyfte den och jag lyckades fota den.
Hade sett på Google maps att det låg en kraftstation vid Assman som jag inte sett i verkligheten då den låg dolt. Kom på det då jag var nära och tog mig fram till den.

Kommentarer

  1. Fina bilder som vanligt och en del fint fångade detaljer. Gillar bl a det rostiga hjulet!

    SvaraRadera
  2. Ännu en spännande miljö, illustrerad med fina bilder. Visst är det sådana man vill springa på under sina vandringar, resor och fotosejourer.

    SvaraRadera
  3. Fantastiska bilder! /Elisabet

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.