Fotbollsplanen i Hånger

Känner att fotbollsplaner bör bli en kategori här på bloggen. Något tilltalar mig att fota runt en fotbollsplan, bl.a. åskådarbänkar, avbytarbås/bänkar, matchur, m.m. 
Här är fotbollsplanen i Hånger som ligger utmed västra sidan av sjön Vidöstern söder om Värnamo. 

Hånger, om man kollar på kartan, verkar vara det sista samhället på den större landsvägen, vägen slutar i Hånger. Inget negativt med det för backväxeln på bilen funkar 😉. Hånger verkade vara en lugn och trevlig by. 

"I Hånger bor drygt 300 personer. Tätorten ligger nära sjön Vidöstern, ungefär en och en halv mil söder om Värnamo. Här finns bra service med förskola, skola och fritids, närhet till naturen och gott om fritidsaktiviteter".

Men nu tar vi bilderna från fotbollsplanen i Hånger.
 

Kommentarer

  1. Som jag skrev som kommentar till din fru tycker vi mycket om era besök på lite udda, glömda och ibland övergiva platser, något vi kanske skulle tänka lite mer på när vi ger oss ut på kamerautflykt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, alltid kul att få lite positiv feedback. En av fördelarna med sociala medier är att få tips och nya tankar om fotomotiv.

      Radera
  2. Ingen dålig anordning för åskådare heller. Finurligt med stolarna! /Elisabet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns tydligen en hel del lösningar på åskådarbänkar.

      Radera
  3. Hahaha! Jag har sett många "konstiga" fotbollsplaner under min tid som aktiv spelare på 1970- och 1980-talet, men den bilden slår nog de flesta av mina "erfarenheter". Vilken plats - världens ände utan minsta tvekan, MEN Hånger har åtminstone en fotbollsplan, ett matchur, två bås för hemma- och bortalag samt en läktare som nog slår det mesta jag sett. Jo förresten, det är en gräsplan också...
    Helt underbara bilder. Och för min del får du gärna åka runt och fota fotbollsplaner - lite nostalgi där om man jämför med arenorna i pågående EM till exempel:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan förstå att du sett och spelat på många planer och idrottsplatser av blandad kvalitet. Visst är det nostalgi att stöta på en gammal lätt övergiven fotbollsplan. Dock hade Hånger ett par planer till så föreningen var nog högst verksam.

      Radera
  4. Vilken kreativ åskådarbänk. Just den här typen har jag aldrig sett.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte jag heller. Snygg lösning.

      Radera
  5. En väldigt välskött gräsmatta, så jag antar att byn har ett lag i seriespel, även om avbytarbåsen sett sina bästa dagar.
    Annars ovanligt i dessa dagar att en liten by med några hundra invånare kan erbjuda ett fotbollslag. Annat var det förr när orter med enstaka hus kunde ställa ett lag på benen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna förening var aktiv och hade flera (tränings)planer.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.