Dags för en grusvägstur

Lugnt tempo, vindrutan nere, skön bris in i bilen, blandade 70-talslåtar på bilstereon och kameran på passagerarsätet. 
Åkte från Tranemo mot Nittorp och innan Nittorp tog jag av mot Moghult in på en grusväg. Kom ut efter ca 4,5 km vid Stockremma på vägen mellan Nittorp och Grimsås. Åkte fram till Fiås svängde åter in på en grusväg mot Spolabo åkte på fin grusväg i ca 7,5 km kom ut vid Ljungsarp tog asfaltvägen mot Grimsås igen. In på grusväg mot Fiås. 
Mot Grimsås, där såg jag fullt med folk som badade och solade vid en stor offentlig pool. 
Tog mig igenom Grimås och in grusvägen mot Grimsås by. Efter det ut på asfalt mot väg 27 och hem på 27:an till Tranemo igen. 

Jag var nöjd, fick några bilder och en riktigt skön biltur och mötte inte en enda bil under grusvägsturen och hastighetsmätaren pendlande mellan 15-30 km/t. 
Det är så vi kör en Grusvägstur 😊👍

Kommentarer

  1. Vilka underbara bilder från sommarsverige! Visst bor vi i ett fantastiskt vackert land. Grusvägar går an när man åker personbil men nu på vår resa i norr fick vi väl många mil på miserabla vägar. Det känns verkligen som om varenda skruv börjar sitta löst….

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Jo det förstår jag verkligen, med min hastighet och relativt mjuka däck går det riktigt bra.

      Radera
  2. Mycket vackert och somrigt
    dessvärre så körde jag lite fortare igår hem ifrån säter
    vi skulle hinna med att först komma hem och sedan iväg till söderbärke parken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland måste man trycka lite hårdare på gaspedalen.

      Radera
  3. Vi som bor/bott vid grusvägar tackar för den hastigheten! Fina ruckelbilder! / annannan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är aldrig höga farter på småvägarna. Men det händer att man möter stollar.

      Radera
  4. Helt underbara bilder, och sista fotot är vinnaren:-)

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig biltur med kameran som sällskap, resulterade i fina bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är härligt. Avslappnande på något sätt.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.