Åsens by ett kulturreservat

Nu var jag kanske inte så intresserad av denna lilla by med röda stugor. Frugan hade dock satt upp det på listan av ställen vi kunde besöka om tillfälle fanns. Det skulle skulle dessutom finnas servering och förhoppningsvis bord och stolar både ute och inne i ladan som nu var ett café, vilket alltid är trevligt. Det gjorde det, men just när kaffekoppen ställdes ned på bordet i skuggan denna heta dag så började regndropparna komma. Frugan slängde i sig kaffe för att hinna gå rundan innan åskan och regnet tilltog. Jag satte mig i bilen för att invänta frugan. Regnet avvaktade så jag tog med kameran och gick en snabb sväng i den lilla byn på Åsen och fotodokumenterade. 
Väl tillbaka i bilen tilltog regnet och jag startade bil för att hämta upp frugan som fortfarande var kvar bland de röda stugorna. 
På vägen ut till den större vägen som tog oss mot Huskvarna tilltog åskan med ett häftigt skyfall. Det var länge sedan jag upplevde ett sådant kraftigt åskväder och denna mängd blixtar under tät följd som eftermiddagen vid Åsens by.

Som så ofta lägger jag in kartlänk via Google maps så du ser var denna plats finns. Under Location efter sista bilden.
 

Kommentarer

  1. Ååhh ... det här väckte fina minnen! Åsens by har jag besökt ett par gånger, första gången 2013. Då fanns den gamla lanthandeln i Haurida kvar. Misstänker att den är borta nu, eller i annat fall är det säkert någon yngre som tagit över. Den affären, som den var då hade du gillat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo vi stannade till vid lanthandeln. Numera stängd och nästan tom invändigt. Bilder kommer på den också :-)

      Radera
  2. Väldigt fint där! Snyggt fångat också tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Personligen älskar jag att trava runt i dylika små byar. Fina bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske det ligger detta med röda hus och liknande för nära i utseende min egen uppväxts trakter. ELLER kanske bara dagsformen på röda hus som avgjorde min bristande entusiasm.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare