Tångenleden i Hofsnäs

Skulle vandrat vid Hofsnäs Herrgård i morse, det är en bra led utmed på ena sidan Åsunden och på andra sidan Torpasjön. 
Nu blev det inte så för på vägen dit upptäckte jag något som hette Tångenleden, som är relativt ny, strax innan Hofsnäs Herrgård. 2,6 km den kunde jag testa innan slingan jag tänkt gå vid herrgården. Nackdelen var att det inte var en rundslinga som jag utan att kolla upp trodde att det var. 
De något korta 2.6 km blev i mitt fall 8,2 km. Men det var en fin led men informationen var inte klar så leden var inte utmärkt på infotavlan såg jag när jag kom hem. 

Länghems vattentorn.
Anslagstavla och postlåderad... måste fotas!

Kommentarer

  1. Ännu en fin dag du bjuder på. Cyklade du på spången också? Vackra vyer. Nu ska min RSS vara uppdaterad så nu håller vi koll. Jag har nästan ett inlägg om dag denna månad utom två.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, nej här blev det en vandring. Hoppas det fungerar med rss nu.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare