Bilder på fyra övergivna fotbollsmål

Att jag har en förkärlek till öde och övergivet är väl ingen hemlighet här på bloggen. Kanske inte så mycket ödehus, det lockar inte längre, kanske mer några gamla fotbollsmål där naturen sakta tar över på ett hårt underlag. Det som en gång var en fotbollsplan från en tid då villaområdet byggdes upp kanske under 50-60-talen. Då när villakvarteret barn och ungdomar ville har någonstans att rasa runt och få lite utlopp för sitt "spring i bena". 
Detta hittades jag under en snabb promenad mellan regnskurarna idag.

Kommentarer

  1. Ser ut att vara länge sedan det rullade en boll där. Så tråkigt. Ligger planen för långt bort...

    SvaraRadera
  2. Ja, det var då det. Ledsamt på något sätt måste jag medge...

    SvaraRadera
  3. Fin kulturgärning att dokumentera målburarna på de gamla idrottsplatserna ute i det fria. har tänkt något liknande själv men inte har det blivit av inte. Ibland finns även en skylt med med texten "ortnamn IP". Trevliga bilder i sitt vemodiga förfall!
    Mrs Universum

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sånt här lockar mig att fota. Lite spännande och vemodigt på samma gång. Tack.

      Radera
  4. Vilken nostalgi! Vi har flera gamla fotbollsplaner som naturen håller på att ta över i mina hemtrakter, lite vemodigt men vilken fin tanke att föreviga dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, detta är motiv jag gillar att fota.

      Radera
  5. Fina bilder, men tragiska motiv. Inlägget skulle kunna gestalta snart vilken fotbollsplan som helst på den svenska landsbygden. Jag har själv idéer om ett inlägg och kommer länka till detta när jag väl får tid att genomföra det.

    SvaraRadera
  6. Skriv i på min sida och länka hit ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare