Skillnabo gruva i Östra Frölunda

Ett snabbt påkommet återbesök till Skillnabo Gruva, förra gången var i augusti 2022. Det finns dåligt med uppgifter på nätet om denna nya plats. Läs gärna på skylten på en bilderna. 
Förra gången blev mina bilder inte alls bra så använde jag inga av de bilder jag fotade och det blev inget inlägg heller. 
Igår var jag laddade för att ta igen för förra gången. Jag tyckte bilderna blev riktigt bra i displayen där och då. Men väl hemma så kunde jag konstatera att... inte denna gången heller. 
Denna gången blev att köra flotten över den ny vattenfyllda täkten ut till bergväggen och ta en fika vid väggen där de bröt fältspat och kvarts för över 100 år sedan. 
Frugan var snäll och lånade mig några bilder.

Kommentarer

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare