En novis försöker filma

Tänker allt oftare att jag skall försöka filma mer med kameran. Särskilt när jag numera tar mina vandringar i naturen. Jag märker när jag kollar på andras sociala medier att en film ger så mycket mer än ett par bilder. 
Inser givetvis att det är en helt annan kunskap än att fota. Dessutom har jag inget program att redigera filmerna mer än Microsoft Clipchamp som inte tillåter så mycket mer än att klippa ihop och beskära filmerna. 
Men det svåraste är att agera ensam i skogen, man är ju både kameraman och modell.👎 😂
 

Kommentarer

  1. Du kan ju alltid ta SoF med dig, då kan hon agera kameraman;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle hon kunna... men jag motionerar på detta sätt och hon på ett annat. :-)

      Radera
  2. Svårt är det sannerligen, men jag tror nog att du har roligt när du gör det där ... eller hur 😉
    Mycket bra jobbat 😄👏🏻

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är faktiskt kul att testa med sig själv. :-) Tack.

      Radera
  3. Inte är det lätt att filma, men ganska kul. Hos oss har Lars testat ett tag med varierande resultat. Vi har testat Da Vinci resolve, ett riktigt bra redigeringsprogram som många använder till sina Youtube filmer. Dessutom är det gratis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svårt men som som sagt ganska kul. Jag skall ta en koll på det programmet, tack för tipset.

      Radera
  4. U n d e r b a r t att du ändå gör det! (Älskar att du går tillbaka ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen skall jag klippa bort en riktning, men jag tyckte det var kul att visa det oklippt.

      Radera
  5. Ps. Vilken spänst du har i stegen! Ds.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo jag har alltid haft lätt för att gå, hoppas det håller i sig.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare