Kul försäljningssnack

Jag läser ofta Blockets kameraannonser och denna roliga text såg jag för några månader sedan. Ett kul sätt att sälja en Sigma kompaktkamera så jag var bara tvungen att kopiera hit.😂
Här har ni en kamera att bli lika förälskad i som frustrerad över, som får dig att tappa tålamodet lika ofta som du kommer tappa hakan över bildernas detaljrikedom och färgbrillians. 

Ett fruktansvärt svårnavigerat ologiskt menysystem, något bångstyrig autofokus och avsaknaden av pålitlig förhandsgranskning av bilden på kamerans lågupplösta display vägs tro det eller ej upp av att kameran får en att se världen med nya ögon. Kamerans bilder kan få en grå betongvägg att kännas väldigt levande och när jag har den i fickan noterar jag färg och struktur runtomkring mig på helt nya sätt. 

Trots sina brister så är det ändå en robust byggd kamera med en finfin optik på motsvarande 41mm och kanske det snyggaste och coolaste systemet för att ställa skärpa som någon kompaktkamera någonsin haft. 

Får väl varna också för att det här lätt kan bli en inkörsport emot ett tyngre missbruk av andra dyrare men lika långsamma, obehändiga men ändå helt magiska sigma-kameror med foveon-sensor. Så har blivit fallet för min egen del och därför skickar jag vidare DP2an till nån annan stackars sate som kan få inleda sitt eget underbart destruktiva hatkärleksförhållande med den. 

 /Hannes

Jag hoppas Hannes fick sålt kameran.

Kommentarer

  1. Vilken alldeles underbar annons. Fick han inte sålt den kameran så blir väl ingen såld.. Nästan så man blev sugen på ett köp….

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den annonsen var riktigt bra

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer