Semesterekipage

Första dagen på semestern. SAAB V4, husvagnen lite provisoriskt uppställd på campingplatsen mellan Varberg och Falkenberg. Campingstolen uppfälld och så fram med senaste numret av tidningen Lektyr.
Vi skriver tidigt 70-tal, då det var helt naturligt att ogenerat läsa Fib Aktuellt eller Lektyr.😉

En bild från fars diabilder. Jag har Photoshopat in ett annat ansikte på bilden.


Ett dubbelinlägg

Det är fredag och dags för Elisamatilda att fråga oss om: Visuellt 

1. Hur ser en vecka ut visuellt när du tänker på den? 
(ungefär som Elisamatilda skrev) En diffus rad med blandning av siffror och kvadrater med helgen strax över med 2 längre rektanglar som ett tak över de 5 veckodagarna, allt lite diffust. 🤔 

2. I vilken ordning sätter du på dig kläder? 
Nedifrån och upp på kroppen. 

3. Vad packar du för mycket av vid en kortare resa? 
Kalsingar och strumpor, t-shirtar. 

4. Hur ser din tvättstugerutin ut? 
När tvättkorgen är full eller när jag saknar något som ligger i tvättkorgen. 

5. Hur ser dina bokhyllor ut? 
Har inga bokhyllor, om jag hade det skulle de i vart fall inte vara fyllda med böcker. Förstår inte varför man sparar på böcker, läst är läst. Jag samlar ev. prylar och fotoutrustning i lådor på förvaringsmöbler.

Kommentarer

  1. Ha-ha. Ja, jag törs lova att Fibban och Lektyr fanns i var mans hand. Ville man som tonåring läsa mer förbjudna blaskor, fanns automater utanför butikerna där de mer blyga kunde införskaffa dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag satt och läste mina morbröders Se, Fibban och Lektyr hos mormor och morfar helt ogenerat i köket intill kaffebordet under tidigt 70-tal. :-)

      Radera
  2. Min pappa läste med glädje Lektyr eller Fib Aktuellt, jag minns inte vilken. Han satt i gungstolen och man loooog alltid lika mycket när han kom till mittuppslaget och plötsligt vände på tidningen. När de tjusiga damerna blev allt mer avklädda, ja, helt nakna, tappade han intresset. "Du förstår Elisabet, man ska inte se ALLT .., man ska bara a n a ...", sa han leende. Så småningom blev det tidningen Se i stället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så var det, och visst hade han rätt. Tidningen Se var ju mer "seriös" på något sätt.

      Radera
  3. Skoj läsa dina svar. Att se hur olika många ser på böcker det är antingen som du gör eller att man vill ha bokhyllor med massor av böcker, det är sällan något mitt emellan 😊
    Ha en fin helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kommentaren. Trevlig helg.

      Radera
  4. De gamla campingsemestrarna ja,,, minns det så väl från barndomen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodu... det gör man. Tack för kommentar.

      Radera
  5. Fin bild, har blivit duktigare på att räkna kläder jag tar med mig...

    SvaraRadera
  6. Jag sparade alltid böcker förr, tyckte det var fint. Men sen insåg jag att jag aldrig läste böckerna igen och de bara samlade damm. Så idag vill jag inte ha bokhyllor med böcker! Trevlig fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite så är det ju, du skulle sett min svärfars samling böcker. Jag vet inte hur många gånger jag lastade bilen full, då menar jag full, för att åka och slänga dem på återvinningen. Nu vet jag att många får andnöd och hjärtsnörp av denna kommentar, men så var det.

      Radera
  7. Som liten hittade sonen en tidning hos min bror, som innehöll väldigt lättklädda damer. Han tittade förundrat på den så gott som helnakna kvinnan som stod lutad mot ett träd, och frågade bekymrat: "Men mamma, kryper inte myrorna upp på henne då?"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju sånt man undrar fortfarande... trevlig helg!

      Radera
  8. Haha, jag älskar att spara mina böcker även om de är lästa....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört detta från fler ;-)

      Radera
  9. Det där photoshoppade huvudet satt ju klockrent:-) Bra jobbat! Du är inte ensam med att inte har bokhyllor och böcker. Jag kan inte ens föreställa mig ett hem utan böcker och bokhyllor. Och ja, jag är medveten att de är dammsamlare. Tur att vi alla är olika;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är alla lika olika, som tur är.

      Radera
  10. Jag tycker lite som du, läst är läst och skall inte återläsas. Men, många upplever sina böcker som sina vänner. Och det låter trevligt. Faktaböcker skulle jag gärna ha några, svampböcker, kokböcker o naturböcker. Gillar din husvagn, vi hade en liknande modell på 00-talet, gammal men väldigt fin och passade för två och två små jyckar. Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det mer är ett samlande än att återläsa. Men faktaböcker är ju skillnad.

      Radera
  11. Jag tycker om dekalen Saab v4 på motor huven

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dekaltrimma. Jag har för mig att den fanns att köpa i tillbehörsbutiker

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer