Fem en fredag

 Elisamatilda fortsätter att fråga oss i Fem en fredag.

  1. Vilken skiva kan du lyssna på repeat? Jag har ju sålt av alla mina LP men jag känner att Simply Red håller fortfarande. Ett par-tre album i .mp3 finns i bilen och kommer upp allt som oftast när jag är ute och kör. Förr var Bryan Ferry en stor favorit som ofta gick på repeat.
  2. Vad är något äckligt som hänt dig på restaurang? Inget vad jag kan komma ihåg, jag är inte så äckelmagad av mig.
  3. Vad vill du uppleva innan du dör? Jag har ju den där tanken om att en resa norröver vore kul. I den bästa av världar då, med hotell, matställen och bensinstationer exakt där man vill ha dem när man behöver dem. Jag sa i den bästa av världar!
  4. Vilken är den bästa sitcomen? Som många andra tycker jag Seinfeld är nr 1. Fraiser 2 och Vänner 3.
  5. Vilka tre appar i telefonen använder du mest? Instagram, Playapparna SVT, TV4 och Netflix.

Kommentarer

  1. Insta används flitigt i min mobil också!

    SvaraRadera
  2. jag glömmer ofta Instagram. måste testa Vänner. många talar om det

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köpte för ett tag sedan en Vännerbox på BluRay får se om jag orkar se hela.

      Radera
  3. För att inte uppta all plats med min kommentar, norpar jag listan och svarar på min egen blogg ,-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du hade gärna fått kommentera låååångt. :-)

      Radera
  4. Ja, då ska jag försöka vara kort. Fråga 1, skivan som jag lyssnar på repeat är en av John Rutter och låten - för det är en EN låt som går nonstop - heter "The Lord bless you and keep you" och det är en kör i Cambridge som sjunger himmelskt. Fråga 2. Inget äckligt alls har jag varit med om på restaurang. Fråga 3. Nej, inget som jag tänker på. Kanske att återuppleva New York, som jag inte alls föll för, då, när jag var i 25-årsåldern på två dagars stopp från ett besök hos mamma i Argentina. Fråga 4. Lätt! Frazier .., och jag tyckte vansinnigt mycket om Lucy Show på 60-talet. 5. Lätt det också! Instagram. Älskar Instagram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skall kolla upp låten. Fraiser är bra, jag har alla säsongerna på DVD. Lucy Show kollade man ju på som barn. Håller med om Instagram.

      Radera
  5. Monet skriver:
    1. Anthem
    2. Hårig och smutsig svinklöv med dallrande gelé på stjärnrestaurangi 1960-talets Frankrike
    3. Familjefest med min jättestora familj, utspridd över Sveriges och jordens alla hörn. Rest färdigt har jag gjort sen länge.
    4. Sitcom är definitivt inte min grej! Alla förslagen såg jag redan när det begav sig och de känns hopplöst urmodigad för mig. Vad är grejen liksom?
    5. Appar? SvD, Whatsapp, Facebook. Instagram går helt bort - för kortfattat och ytligt. (Bankappar, 1177 och alla Playapparna kommer ju därefter)

    Skrev anonyma Monet

    SvaraRadera
    Svar
    1. 4. Ibland kan det vara kul att bara få skratta och även om jag sett den förr är det igenkänning och en jag skrattar faktiskt fortfarande av Seinfeld.
      5. Instagram är den enda jag har av sociala medier.

      Radera
  6. När vi var nygifta körde hustrun och jag i en Volvo 244 med en lånad liten Adria husvagn. Vi bodde och bor fortfarande i Växjö och vårt mål var att köra Blå vägen från Umeå till Mo i Rana i Norge. Jag har alltid trott att det var det som var Blå vägen, idag frågade jag Bing AI och fick reda på att den börjar i Traena utan norska Atlantkusten och slutar i Pudozj i Ryssland. Det var en fin resa, den lilla husvagnen märkt jag knappt att jag hade på släp i en bakhjulsdriven Volvo.
    Men du hade kanske tänkt dig längre norrut?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Husvagn är bekvämt, men jag skulle nog åka utan. I tankarna skulle det vara en relativt oplanerad rutt norröver.

      Radera
  7. Simply red "kan man alltid lyssna på, härlig musik, liksom Bryan Ferry! "Vänner" har jag faktiskt inte sett, varför vet jag inte!
    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köpte Vännerboxen för någon månad sedan men det blir sällan tillfälle att kolla tråkigt nog. Är bara på första säsongen ännu.

      Radera
  8. Ja! Åka norrut vill jag också göra. Skulle vilja åka hela vägen upp till Abisko.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som en bra plan. Hoppas du kommer iväg i framtiden.

      Radera
  9. Brian Ferry var/är absolut en av mina favvon. Min man introducerade honom och i hyllorna här hemma finns minst tre LP-skivor.
    En resa norröver, ja avstånden i norr är ju lite längre än här om man säger så. Om man hoppar från stad till stad måste man nog räkna med 200 kilometer mellan orterna. Men med lite tur ser du några för oss exotiska vägrenar;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade väl alla LP fram till 90-talet kanske. Såg honom på Scandinavium 1976-77 i samband med Let's stick together turnén.
      Du har rätt BP det är längre mellan städer på gott och ont.

      Radera
  10. skulle vara kul att besöka kiruna men även alaska
    appar har jag nästan inga jag kör dom flesta genom webbläsaren så som kivra bank insta och fb
    men min bästa app är nog poweramp en musik spelare
    Inte på resturang men hemma hos goda vänner blev jag bjuden på sushi en gång
    och jag säger aldrig mer
    Ja Hank williams johhny cash Jim Reeves Eddie meduza ryno rockers rännhola blir man aldrig trött på

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oftast går det ju att köra genom webbläsaren.

      Radera
  11. Jag när en dröm om Hurtigrutten, gärna den längsta möjliga, några strapatsrika resor är jag för gammal för, eller fel, jag är inte i den formen att det skulle funka att klättra i berg...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hurtigrutten är väl också en dröm hos mig, men oftast ser man bara när de går in i fjordarna hur vackert det är. Men jag vet inte hur kul det är ute på havet mellan dessa gånger.

      Radera
  12. Ps. Åka Inlandsbanan ska jag göra, jag som kommer från Västerbotten borde ju verkligen ha gjort det. Men jag menar, från början till slut. Det blir när vi inte har vår hund i livet längre. Ds.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter också som fin idé. Man har ju sett vackra scenerier från resan.

      Radera
  13. Bryansound snurrar just ni i mina lurar :) Men från Sportify förstås. Men jag har några plattor med gruppen och honom som solo... låten heter More Than This förresten.

    SvaraRadera
  14. Såg om vänner för ett par år sen, många skratt verkligen, men mycket som också faller platt tycker jag. Relationerna är fantastastiska och även rollprestationerna. Använder inga av de appar du använder :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vänner börjar bli lite gammal nu känner jag.

      Radera
  15. Har också skrattat mycket och gott åt Seinfeld.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den serien håller fortfarande för mig känner jag.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer