Workshop - Fotografera gatukonst

En liten tillbakablick till 2014 under No Limit som inte kommit in på bloggen innan. 

När No Limit kom till Borås första gången anordnades en workshop i att fotografera gatukonst. Jag och frugan anmälde oss, frugan hade redan fått ett Crewpass som gav tillträde till alla gatukonstnärers platser under skapandeprocessen.

Magnus och Benke kom från Stockholm för att leda workshopen under helgen. Vi träffades under fredagen under någon timme sedan skulle vi ge oss ut och fota under fredagskvällen och lördagen. På lördagskvällen skulle vi alla diskutera någon av varje deltagares bilder. Därefter skulle vi välja ut en av de egna bilderna. Varje deltagare skulle sedan få ställa ut sin bild på Abecita Popkonst & Foto. Vilket alla 13 deltagare tyckte var kul. 
Detta var min utvalda bild som fick visas på Abecita under några veckor. Barbarella på väggen där The London Police målade.
Frugans bild som hon valde ut.

Kommentarer

  1. Så skoj att få vara med och föreviga skapandeprocessen. Sedan kul att få ställa ut på Abecita som slutkläm. Nu vore det katten om vi inte skulle komma iväg till Borås i vår. Ligger det för nära , eller???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland kan det nästan vara så att det som ligger nära är inte lika spännande och kul.

      Radera
  2. Intressant att ha varit där och medverkat till utställningen, kul.

    Jag känner till det där med konst i Borås, de är jätteduktiga på det. Kommer inte ihåg om jag kollade på något 2014 men 2019 var jag med sonen och fotade en massa olika grejor, både installationer, statyer och muralmålningar.
    Längesen jag var i Borås nu, kommunikationerna har varit kass.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kom till en del No Limit 2020 på stadsdelen Norrby, men i centrum har du kanske täckt upp det mesta då 2019.

      Radera
  3. Märkligt att du inte har publicerat dessa konstgodisbitar förut. Det roliga med dig och SoF är ju att no båda två är fantastiska fotografer, men ni har olika "stuk" eller stilar. Så kul att ha få varit med på utställningen båda två:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Märker att jag missat en hel del av det tror mig lagt in. Jag hittar det i alla fall inte här på bloggen. Jättekul var det. Tack för din fina kommentar!

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer