Min körjournal

Så här skrev jag i början av 2014: 
Kul Tur i Natur, min körjournal i bilder sedan 2007. Nu är jag uppe i 1200 poster som i huvudsak handlat om rostigt, murket, falnat, öde, rivet, ombyggt, neon och skyltar utmed gamla vägar jag rest. Sidan har till och från varit min huvudsida, men långt ifrån dagligt uppdaterad. Nu är våren snart här och jag hoppas att jag hittar många nya fotoobjekt som passar här. 

Så här skriver jag idag 2024: 
Kul Tur i Natur, min körjournal i bilder sedan 2007. Nu är jag uppe i 3500 poster (och 8000 kommentarer) som i huvudsak handlat om rostigt, murket, falnat, öde, rivet, ombyggt, neon och skyltar utmed gamla vägar jag rest. På senare år kanske jag smugit in en och annan ren naturbild också. Sidan har varit min huvudsida, men långt ifrån dagligt uppdaterad. Nu är våren snart här och jag hoppas att jag hittar många nya fotoobjekt som passar här under 2024.

Kommentarer

  1. Hahaha! Är man nischad, så är man. Alla ämnen du har skrivit om och illustrerat med bilder är ju ditt varumärke. Otroligt bra jobbat! Fortsätt med det:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har ju följt varandra på bloggarna genom åren så du vet ju vilken nörd jag är. ;-)
      Tack BP!

      Radera
  2. Fantastiskt, 1200 poster som handlar om rostigt, murket osv. Bravo. En körjournal kanske skulle vara idén även för min del?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja 3500 inlägg nu 2024. Tack.

      Radera
  3. Jag har ju inte följt dig tidigare som jag vet inget om dina körjournaler. Men förstår att du varit land och rike runt i olika jobb. Häftigt. Särskilt som att du dokumenterat också.
    Kul idé.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var en liten grej att ha kameran med sig varje dag och foto om jag såg något intressant utmed vägen och så har det fortsatt in i pensionsåldern. :-)

      Radera
  4. Här har jag suttit och grottat ner mig i dina bilder från mina barndomstrakter i Essunga-Nossebro och fortsatt med ett igenkännande leende till många andra platser. Så skoj med alla bilder på platser som inte längre finns eller som förändrats totalt. Skall fortsätta botanisera bland dina inlägg, så glad att jag hittat din blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att läsa, det är ju lite därför jag har bloggen, del för att jag skall komma ihåg var vi varit och om andra hittar minnen i bloggen så är det riktigt kul.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer