Less is more

Anna tänkte vi skulle fota "less is more" denna andra omgång i Praktisera med Pixlar. 
Hur tolkar man det... ja ungefär så här tänkte jag mig. Bilderna är fotade under Jan 2024. 
Vill du kolla in de övriga som deltager kolla denna länken och scrolla längst ned på sidan.
Spår eller tecken. Utanför köksfönstret på nyårsdagen. Vad såg de där borta som gjorde att de vände... såg de det eländiga året 2024.

 
I bistra kalla januaritider kan kanske en färgglad mugg med Fanta från McDonalds och en vacker vy över Åsunden hjälpa.

Kommentarer

  1. Det är fina bilder! Hade varit kul att se originalbilden också, den du tog innan du zoomade in.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha... du tänker så.

      Radera
    2. Det är lugnt. Jag har kanske förklarat otydligt i uppgiften. Får försöka vara tydligare nästa gång!

      Radera
  2. Vi definierar nog också ”Less is more” som du tolkat det, fina bilder, men vi redovisade istället översiktsbilder- inzoomade dito. Skoj med de här uppgifterna som gör att en får tänka till lite.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag uppfattade inte att det var tanken. Man man lär sig :-)

      Radera
  3. Nu har jag tittat på första bilden ett antal gånger, och jag vet fortfarande inte riktigt vad jag tittar på. Fotspår av en person kan jag identifiera. Men det kan ju inte vara hjulspår från en bil, de är inte breda nog för det. Återstår en moped eller cykel. Hursomhelst är det en oerhört spännande bild. Och du, visst menade du 2023 och inte 2024. Vi skriver ju bara den 15 januari;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är bilspår och fotspår på parkeringen.

      Radera
    2. Jag tänkte som så att de var på väg mot 2024 men de såg vad som kommer så de vände tillbaka till 2023. Min tolkning som inte är logiskt eller så utan bara en tolkning av spåren och att 2024 låg där borta i bildkanten. :-)

      Radera
  4. Läckert! Den första bilden gillar jag skarpt.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer