Det hände sig på vägen till Backamo

Dagen det hände var 3 augusti 2012. Det var fredag och jag hade just jobbat klart uppe runt Lysekil och Kungshamn/Smögen och skulle ta E6 söderut genom Göteborg mot Borås (snabbaste vägen). Men i höjd med Ljungskile svängde jag av för att köra gamla E6 fram till Stenungssund. Där ser jag gamla Hot Rods och jänkare och i höjd med vägen in mot Lilla Edet och Backamo ser jag att många av dem svänger in och kommer ut. Jag parkerar bilen på en hållplats i korsningen och där står jag fotar fantastiska bilar. 
Senare sökte jag mig fram till att det var något som kom att kallas Old Style Weekend och en Hot Rod & MC Club som kallar sig A-Bombers som anordnar en motorhelg på Backamo gamla militära exercisplats. Jag kom under åren efter att stöta på A-Bombers på andra motorträffar, de var alltid tidstypiskt klädda i sina Hot Rods. Bl.a detta inlägget [länk]. Jag blev kvar här på hållplatsen och fotade i två timmar. Jag ser att dessa bilder inte kom in på denna blogg då 2012, så därför kom de in idag 23 jan 2024. Jag ser att A-Bombers firar 25-års jubileum 2024 [länk].

Kameran var min dåvarande Olympus E-450 med Zuiko 40-150mm.

Kommentarer

  1. Ja, detta måtte väl ändå ha varit ett hallelujamoment för en som är bilintresserad!! Och såå vakra dom var, bilarna,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var kul, jag är inte så intresserad när bilarna står tätt på ett fält, men att fota dem i trafik var skillnad.

      Radera
  2. Väldigt fina bilder på vackra bilar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många udda modeller och skapelser. Tack

      Radera
  3. Riktigt häftiga bilar på fina bilder!

    SvaraRadera
  4. Gissar att du var överlycklig vid åsynen av dessa skönheter. Gillar egentligen inte svartvita bilder, men just gamla jänkare gör sig bra i svartvitt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en trevlig stund skall du veta :-)
      Monokromt tyckte jag passade till dessa bilar.

      Radera
  5. såg bilderna på din insta ett mycket härligt album med bilder

    SvaraRadera
  6. Vilka vackra bilder på fina bilar i trafik! Har bilderna fått en liten färgskiftning? I så fall gör det att bilderna ser ut att vara från samma tid som bilarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var vi som skrev kommentaren.

      Radera
    2. Har gjort dem i monokrom och med ett filter som kallas Cinema. Tyckte det passade till dessa bilder. :-)

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer