Frukost vid Kinnekullebanan

Dessa bilder är från 13/12 2012. Ibland kommer man bara in i ett vackert vinterlandskap. Var på väg från Borås upp till Lidköping för jobb inom kollektivtrafiken. Efter Skara blev det en vacker soluppgång med dimma över slätten och 13-14 grader minus. Det är ju några mil att köra så innan vi kom in till Lidköping passade vi på att ta frukosten här vid järnvägsövergången vid Kinnekullebanan. Detta är ett av de vinterlandskap som jag minns så här 11 år senare även om det inte var så mycket snö. 

Detta var också mitt 6:de inlägg i det som visade sig bli min långa serie "Jag ock min termos", där jag fotade dagens frukostvy på alla de olika platser jag jobbade under dessa år. Det blev en liten press att finna vackra platser att ta min frukost. Jag har även fortsatt med detta efter jag slutade jobba 2015.

Kameran dessa år var min Nikon CoolPix P7000 en 10mp kompaktkamera, P-serien var de bästa av Nikons kompaktkameror, senare blev det både P7100 och P7800 som hade en relativt liten men på den tiden vanlig sensor 1:1.7. Man ser att 10-12 mp duger gott för att få bra bilder man behöver inte 24mp, försöker hela tiden intala mig det. :-) 

Oredigerade bilder, men något beskurna.

Kommentarer

  1. Fina! Och flera av dem enligt tredjedelsregeln :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det, jag tror att vi känner vad som känns bäst i fotoögonblicket, vet vi dessutom vad som uppfattas som "korrekt" är det lättare att tänka lite extra på det Därför kan det vara bra att få lite tips om hur man skall tänka, som vi får göra med din kommande utmaning. Fast dessa är lite för gamla bilder för att deltaga med. :-)

      Radera
  2. Fina bilder med härligt ljus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det var ett fantastiskt ljus.

      Radera
  3. ja du visar i bilderna hur kallt och krispigt det var
    vackra vinter motiv

    SvaraRadera
  4. Stämningsfulla, vackra bilder med en typisk Tony-ljussättning. Sedan kan jag också konstatera att det var ungefär lika kallt då som nu...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare