Utsikt från ett fönster

Denna gång från mitt vardagsrumsfönster i lägenheten på Allégatan 66 i Borås runt 1980. En vy som kanske inte är förändrad speciellt mycket. Mest i slutet av gatan där den stora Pinocchiostatyn nu står. Texacoskylten är borta, att ha en bensinstation in under ena gaveln av huset var väl hög standard då huset byggdes, kanske inte så bra är byggregler och säkerheten utvecklades. Av asfalten finns inget kvar utmed hela lång gatan, nu är det gatsten på hela. Varför lutade jag mig ut för att fota denna vardagsvy. Jag vill minnas att jag testade ett objektiv till min Chinonkamera [länk till den]. 1982 ändrades vyn då vi köpte en villa i Brämhult [Länk till ett inlägg från köksbordet där].

Kommentarer

  1. En fin gammal bild och jag gillar gamla vyer! Kanske en yrkesskada sen jag jobbade med att scanna bilder till Stadsarkivet och Stadsmuseet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som ett intressant jobb. Sedan de flyttade Borås Tidnings tryckpressar används dessa tryckpresslokaler som Stadsarkiv (byggnaden till vänster).

      Radera
  2. Ett härligt foto i tidsanda

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer