Lite från ovan

... är en pensionärs dröm. Full koll och jag behöver inte ens stå nere på gatan och se hur arbetet fortskrider.  ;-)

Den något ologiska planeringen av gatan utanför mitt fönster får nu en upprustningen med något mer logisk trafikplanering. Rejäl trottoar med ett förbättrat och ett nyanlagt övergångställe. Det är intressant att följa arbetet så här lite från ovan och se hur smidigt och proffsigt de anlägger allt det nya. 
Men hur bra och fint man än anlägger så gäller det att folk använder de tänkta gångstråken vilket inte alltid är så lätt har jag sett.
Nu är klockan snart 06:00 och om en timme bör de dyka upp för vad jag tror den sista eller näst sista dagen för detta jobb.

Kommentarer

  1. Å, så intressant att följa såna här arbeten! Särskilt sånt som är långt ifrån ens egen vardag. Vore jag ansvarig för biblioteket i Tranemo, då skulle jag vilja se en utställning med dina bilder lite från ovan, särskilt med tanke på det här vägarbetet, men även när det gäller byggnaden av där ni bor och övriga hyreshus som byggdes samtidigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är intressant att följa arbetet.

      Radera
  2. "A room with a view". Inte illa att bo högt upp. Kan tycka att mörkerbilden slår den tagen i dagsljus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också att de blir lite bättre.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer