Elton John i skivbacken på EPA

Sen höst 1973, efter jag tagit mina första körkortslektioner gick jag bort till EPA's skivavdelning och köpte senaste LP'n med Elton John. Crocodile Rock hade spelats i radion och under dessa år var det mycket rock n roll i min musiksmak. Nöjd att jag hittade LP'n gick jag till busstation vid centralen. Gick in i det lilla väntrummet och kollade på LP'n innan jag såg bussen köra fram till hållplatsen som tog mig hem till byn. 
Så här 50 år senare kan jag tycka att LP'n innehåller ganska många bra låtar där Crocodile Rock kanske inte är bland de bästa längre. LP'n sålde jag under 80-talet men köpte den igen under 2010-talet för att sälja den igen för något år sedan. Men denna bild finns kvar.

Kommentarer

  1. Tänk, så mycket man minns som har med musik att göra! På hösten 1969 bodde jag i ett hyresrum i Lycksele och studiebidraget gick nästan helt åt till att köpa skivor och gå på bio. Med studierna var det si och så. /Elisabet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är mycket minnen till vissa låtar och album.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer