Arbetsfordon

Det bästa med arbetet på gatan nedanför mina fönster, förutom att det är intressant att följa, är att jag kan öva lite kvälls- och mörkerfoto. 

Nörderi: Jag är imponerad av min Canon G7X Mk2 som har en bildstabilisering som klarar detta foto utan stöd eller stativ. Bilden fotad genom ett treglasfönster, zoomad från 24mm till ca 40mm och är helt oredigerad men med en kompensation på -0.7 direkt på kameran. Jag gillar också att den får fram en i mitt tycke korrekt vitbalans, det vita blir vitt utan nån kompensering.

Kommentarer

  1. Imponerande verkligen! Kul med en så bra utrustning. Men det är så klart du som håller i kameran som gör det stora jobbet att hålla kameran stadigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo så är det kanske. Trevligt med en sådan liten kamera som funkar för det mesta av det jag fotar.

      Radera
  2. Hög kvalitet på den bilden. Du har uppenbart en utrustning värd namnet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att se att vissa kompaktkameror i mitt tycke kan leverera bra bilder.

      Radera
    2. Jag ser inget brus i bilderna. En nyfiken frågar förstås vilket ISO-värde som använts?

      Radera
    3. ISO 1600 (bl 2.2. 1/15 sek. iso 1600)

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer