Skogsfors kvarn

Var ute och åkte på delvis okända grusvägar och andra småvägar på gränsen till Jönköpings län igår. Vid sidan på en av vägarna sågs denna kvarn lite dolt. Stannade och gick ut för att fotodokumentera. Men att få fram någon info eller vad platsen hette gick inte, mer än namnet på kvarnen och att den lades ned 1960. Som ni vet gillar jag inte när allt är renoverat och uppiffat då blir byggnaden själlös och ointressant, då lämnar jag inte ens bilen. Det är så här en gammal kvarn skall se ut då får man tidsperspektiv.
Canon G7X mark 2

Kommentarer

  1. Det är så roligt att se de olika platserna ni besöker. Och att gå nära ger verkligen en annan känsla. Älskar bild nummer 2!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo detaljbilder gillar jag också, inte alltid jag kommer ihåg att fota det. Då är frugan bättre på det.

      Radera
  2. Vilka underbara platser du finner

    SvaraRadera
  3. En dröm för en fotoentusiast. Den kvarnen måste vara över hundra år gammal. Tänkte på "porslinshattarna" för elen. Och elledningarna är kvar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är den säkert. Isolatorerna fångade också mitt intresse.

      Radera
  4. Njutbara bilder och som andas själ ända hit. Jag kan inte sluta och tänka på vatten mantlingen. Det är ju svårt att uppskatta diametern men uppemot nära 2 meter skulle tro? Tänk vilket flöde som måste ha passerat... missade ni kaffepausen tro :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Tror du har ganska rätt i nära 2 meter. Vi kom strax efter 11-kaffet så vi blev utan ;)

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer