Rikstelefon

Vid Storkyrkan i Stockholm.

Kommentarer

  1. Strax kommer romankaraktären Harry Friberg att ringa ett viktigt samtal..., det ser jag framför mig:-)

    FIN bild, som vanligt!

    Johnny

    SvaraRadera
  2. Och jag minns ungdomens telefonkiosk på Pressbyrån hemma i Malå och där fanns alla Sveriges telefonkataloger hängande på rad. Dit gick jag och ringde till den då unge mannen som några år senare skulle bli pappa till mina tre barn, men det visste jag inte då. Han bodde då i Göteborg och det var dyrt med rikssamtal och pappa var ekonomisk. Dessutom ville man kanske tala ostört.

    SvaraRadera
  3. Kult! Det finns bara tre kvar i Stockholm: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/valkommen-tillbaka-telefonkiosken. Märkligt nog finns även en kvar vid Pampas Marina i Solna. En härligt rofylld bild.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Undrar om den i Borås är med i SVT.

      Radera
  4. Kul att ha den dokumenterad, frågan är hur länge den får finnas kvar. Hoppas länge!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den passar in väldigt bra just där.

      Radera
  5. Snyggt med kontrasterna mellan det kalla och det varma ljuset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oredigerat snapshot så vi får tacka kameran :-)

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare