Nördigt och onödigt

... med underrubriken Tamron AF 70-300mm 

Min vana trogen här på denna blogg brukar jag lägga in min kamerautrustning som jag fotat med under åren. Har även försökt att ta med bilder och text på kameror och objektiv jag hade innan internet och bloggande var uppfunnit. Idag kommer jag till min Tamronzoom som bara fick stanna hos mig i 3 månader. Jag insåg snart att jag inte kom att använda objektivet och jag insåg dessutom svårigheterna med att inte ha bildstabilisering inbyggd i objektivet (eller kamerahus). Jag hade faktiskt glömt vad detta fina påfund gör med ens fotografering, särskilt då jag inte använder stativ. Men bildkvaliteten var det inget fel på, i vart fall på detta exemplar. 
Så igår kom en man och köpte det.
Länkar till min kamerautrustningen genom åren: 

Kommentarer

  1. Kul att läsa om din erfarenhet. Bildstabilisering har jag både i objektiv (150-600) och kamerahuset. Men jag behöver bli stadigare på handen eller använda stativ när jag fotar i kvällningen i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar själv att läsa om för- och nackdelar på kameror och objektiv, man gör ju inte alltid bra köp och då är det fint att delge det med andra. Bildstabilisering är nästan ett måste på objektiv med längre brännvidd, kanske även om man använder stativ.

      Radera
  2. Du har så rätt om bildstabilisering, jag drog på mig ett liknade objektiv och skickade tillbaka det, de testat det på en på en lika Nikon kamera och de såg inget fel i det, jag gav bort det till mitt dåvarande mågämne. Sedan vart det ett Nikkor ja med allt inbyggt. Ett objektiv som sitter på till 80 %.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har tagit vibrationsdämpning för givet på telezoomar sedan lång tid tillbaka. VR gör verkligen nytta.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer