Volvo Terrängbilar 11 & 1119 - C303

Jag förflyttades tillbaka till 1975, till värnplikt och övningsfält, till natur och eländig terräng. Jag skulle efter önskemål filma och fota dessa militära fordon under en jeepträff. Några in-action-bilder på hans TGB 11 i terrängen och kanske några från passagerarsätet. Så jag krånglade mig upp i passagerarsätet för att ta oss ut på de oländiga banorna på övningsfältet. Att filma med en handhållen Canon G7X Mk2 medan Volvo TGB 11 tar sig upp och ned över stenar och ned i lerfyllda vattensamlingar var inte det lättaste. Lättare var det då jag filmade utanför medan de körde vissa svåra bandelar. Nu ligger filmerna på Youtube och bilderna här på bloggen. 
Jag lärde mig vissa saker om hur jag skall göra nästa gång det blir aktuellt att filma. Jag lärde mig också att ”hoppa upp” i passagerarsätet någorlunda smidigt. Dessutom klarade jag mig utan skador och utan känningar i ryggen. Även kamerorna klarade sig utan skador. Men kul hade jag! Ny sida om dessa fordon: https://fyrhjulsdrift.wordpress.com/
2023-08-19 Canon G7X Mark 2 och Nikon D7100 med 18-105mm

Kommentarer

  1. Jättekul med sådana fotouppdrag. Perfekt att använda en proffsfotograf. När jag kollade you tube länken skrattade jag lite. Hur f*n lyckades du hålla kameran så stilla???!!! Och jag undrar hur din rumpa och din rygg mådde efter utflykten;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var faktiskt lite orolig för ryggen, man har inte känt något av det.

      Radera
  2. Fick tillfälle att köra en sådan jag med i lumpen en gång kom ihåg att den var fruktansvärd glapp i styrsnäckan så det var lite marigt att hålla rak kurs med den

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag cyklade på min tid 1975-76.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare