Mest besökta blogginlägg, plats 2

Detta relativt sena inlägg har besökare hittat så det har nu kommit upp till andra plats under de 15-16 år jag haft bloggen. Det var en riktig upplevelse att gå runt alldeles ensam på det stora området. Det tråkiga var att det var i december och fel tid på året att fota då mörkret snabbt kom under de timmar jag gick där och fotade 2015-12-18. 

Plats nummer 2 med 4912 besök, publicerat 2016-03-10

Övergiven nöjespark

Under gårdagens ljusa timmar gick jag runt på en övergiven nöjespark och fotograferade.
Man vill ju att bilderna skall återge den öde och lite mystiska känslan av att gå runt på det stora området kika in i byggnader och stå öga mot öga med stora figurer och vandra runt bland övergivna åkattraktioner. Men så blir sällan fallet med bilder på övergivna platser, så dessa bilder får bli en dokumentation.
Jag gör som de flesta andra som fotar övergivna platser, jag talar inte om var det är. Inte för jag vill ha det för mig själv utan mest för att inte det skall bli "spring" på området av sådana som skall plocka med sig prylar hem.

Kommentarer

  1. Är inte helt säker men den där stora "trollgubben" tror jag är synlig från en förbipasserande, vältrafikerad väg? Dock osäker på om den finns kvar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den var synlig från E6:n. Jag tror det mesta av allt detta är borta numera.

      Radera
    2. Misstänkte det. Kan inte påminna mig om när jag såg "trollgubben" sist men det var nog ett bra tag sedan. Eller är det jag som missat att han fortfarande står kvar? Vi kör ju trots allt förbi med jämna mellanrum eftersom äldsta dottern bor i GBG.

      Radera
  2. Vädret var ju perfekt för att få till den dystra känslan. Kul att du publicerar gamla inlägg på nytt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det passade kanske till denna typ av motiv.
      Tänkte jag framöver skulle plocka upp några av mina favoriter genom åren, men får väl bli när vintern kommer. Många inlägg "försvinner" i bloggen och t.o.m. jag glömmer av vissa inlägg.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer