Ölkestorps Kvarnar i Sjötofta

Jag skall inte förringa just detta besök, men har man sett en kvarn kan det ofta räcka. Särskilt när de, i mitt tycke, ofta är alldeles för renoverade för att lämna något till fantasin och området runt är för tillrättalagt. Många kanske gillar det men mig stör det lite. 
Jag åkte i alla fall upp på grusvägen för att se om just dessa kvarnar och området inte var som alla andra vi besökt. Några bilder som fotodokumentation blev det. Hälsar en något desillusionerad kvarnbesökare.
Faktasida: https://www.xn--sjtofta-b1a.se/olkestorp.html

Kommentarer

  1. Kul i alla fall att dom står kvar och att dom blir vårdade

    SvaraRadera
  2. Ett område helt i min smak. Finns tyvärr inte så många av dem kring Nyköping.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här nere tycker jag det finns en hel del av dem.

      Radera
  3. Har man sett en, har man sett alla skulle min man har sagt. Lite skamfilad ser den allt ut, men för en fotograf är kvarnarna ju en guldgruva. Jag gillade resterna av den analoga anslagstavlan bäst;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker som din man. Jag tyckte nog också att anslagstavlan var höjdpunkten.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer